Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSwetz, Frank J.
TitelWhat Ever Happened to the History of Mathematics?
QuelleIn: American Mathematical Monthly, 89 (1982) 9, S.695-97Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterStellungnahme; College Mathematics; Course Objectives; Curriculum Design; Higher Education; Instruction; Mathematics Curriculum; Mathematics History; Mathematics Instruction; Undergraduate Study
AbstractIt is noted that less than 35 percent of 406 collegiate institutions recently surveyed offered a course specifically concerning the history of mathematics. This is viewed as a very disturbing situation. Reasons for teaching such a course are given, and suggestions are made regarding course instruction. (MP)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: