Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enTrites, R. L.; und weitere
TitelFactor Analysis of the Conners Teacher Rating Scale Based on a Large Normative Sample.
QuelleIn: Journal of Consulting and Clinical Psychology, 50 (1982) 5, S.615-23Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterElementary Education; Elementary School Students; Factor Analysis; Foreign Countries; Hyperactivity; Psychometrics; Rating Scales; Screening Tests; Student Evaluation; Test Norms; Canada; Conners Teacher Rating Scale
AbstractSummarizes a factor analysis of the Conners Teacher Rating Scale (TRS) using a large sample of Canadian children (N=9,583). Presented a revised factor structure aimed at improving the utility of the TRS as a clinical screening instrument. Contrary to earlier findings, a primary factor of hyperactivity emerged. (Author)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: