Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inEarley, Peter D.
TitelGirls, School, and Work: Technological Change and Female Entry into Non-Traditional Work Areas.
QuelleIn: Australian Journal of Education, 25 (1981) 3, S.269-87Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterStellungnahme; Attitude Change; Career Education; Career Guidance; Dropout Research; Employed Women; Employment Patterns; Nontraditional Occupations; School Role; Technological Advancement; Womens Education
AbstractSeveral themes relating to the education and employment patterns of female dropouts are examined, especially trends in women's occupations and technological change: adequacy of career education and guidance, problems of women's entry into nontraditional occupations, male attitudes, and policy considerations. (MSE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: