Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSoth, Nancy
TitelExperiential Education from a Cultural Viewpoint: The Peer Evaluation Meeting as a Ritual of Enculturation.
QuelleIn: Alternative Higher Education: The Journal of Nontraditional Studies, 6 (1981) 2, S.88-95Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAcculturation; Clinical Experience; Cultural Influences; Experiential Learning; Higher Education; Internship Programs; Nontraditional Education; Peer Evaluation; Psychiatry; Role Models
AbstractExperiential education is viewed as a process of enculturation: a student explores the work culture and develops the personality characteristics prized by the culture. Implications are examined for selection, training, and evaluation of students in an undergraduate internship in a psychiatric residential treatment center for adolescents. (Author/MLW)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: