Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enStall, C. Harmon; Marshall, Philip H.
TitelThe Role of Manual Encoding in Learning by Prelingually Deaf Subjects: An Initial Investigation.
QuelleIn: Sign Language Studies, (1981) 33, S.313-18Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAdolescents; Adults; Comparative Analysis; Deafness; Finger Spelling; Learning Modalities; Manual Communication; Sign Language
AbstractPresents study designed to determine whether interruption in the use of the manual encoding modality would retard learning in prelingually deaf subjects. One group of students used finger spelling and finger numeration in learning eight pairs of number-word combinations while the other group used no manual encoding. Results show groups using manual encoding learned faster and showed better recall. (Author/BK)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: