Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAllan, John
TitelResolution of Scapegoating Through Classroom Discussions.
QuelleIn: Elementary School Guidance and Counseling, 16 (1981) 2, S.121-32Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCase Studies; Classroom Techniques; Communication Skills; Counseling Techniques; Counselor Teacher Cooperation; Elementary Education; Foreign Countries; Group Discussion; Outcomes of Education; Peer Relationship; Program Effectiveness; School Counseling; School Counselors; Student Development; Canada
AbstractPresents a methodology for dealing with scapegoating and negative classroom environment. Outlines group discussion formats and suggests structured questions help children explore problems, express feelings, and feel motivated to act positively. Proposed benefits include individual children are not labeled as problems, and class members gain interpersonal skills. (JAC)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: