Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inEder, Donna
TitelAbility Grouping as a Self-Fulfiling Prophecy: A Micro-Analysis of Teacher-Student Interaction.
QuelleIn: Sociology of Education, 54 (1981) 3, S.151-62Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAbility Grouping; Academic Ability; Academic Achievement; Educational Assessment; Educational Sociology; Elementary Education; Grade 1; Student Motivation; Student Teacher Relationship
AbstractThis paper examines the nature and extent of differences in the learning contexts of ability groups in a first-grade classroom. Observation, interviewing, and analysis of video-taped interaction during group lessons were used to identify major behavioral differences across groups and crucial processes within groups. Findings indicated that less able students were generally assigned to less stimulating groups. (Author/DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: