Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enParis, Scott G.; Myers, Meyer II
TitelComprehension Monitoring, Memory, and Study Strategies of Good and Poor Readers.
QuelleIn: Journal of Reading Behavior, 13 (1981) 1, S.5-22Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterComparative Analysis; Grade 4; Intermediate Grades; Reading Comprehension; Reading Research; Recall (Psychology); Self Evaluation (Individuals); Student Behavior; Study Skills
AbstractTwo studies (1) examined the comprehension skills of good and poor readers with several different measures of comprehension monitoring; (2) provided measures of perceived strategy utility; and (3) provided comparisons between good and poor readers on traditional comprehension and memory tests. (HOD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: