Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHuebner, Lois A.; und weitere
TitelThe Assessment and Remediation of Dysfunctional Stress in Medical School.
QuelleIn: Journal of Medical Education, 56 (1981) 7, S.547-58Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCollege Environment; Data Analysis; Higher Education; Interviews; Medical Education; Medical Schools; Medical Students; Models; School Surveys; Stress Variables; Student Adjustment; Student Behavior; Student Needs
AbstractAn ecosystem approach to the management of dysfunctional stress in a medical education setting is described. Students described the major stressors as information-input overload, shortage of time, inadequate feedback regarding performance, and poor quality of interpersonal relationships. Appropriate interventions were designed. (Author/MLW)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: