Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAloia, Gregory F.; und weitere
TitelInfluence of a Child's Race and the EMR Label on Initial Impressions of Regular-Classroom Teachers.
QuelleIn: American Journal of Mental Deficiency, 85 (1981) 6, S.619-23Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterBlacks; Elementary Education; Expectation; Labeling (of Persons); Mexican Americans; Mild Mental Retardation; Racial Factors; Teacher Attitudes
AbstractRegular-classroom elementary school teachers (N=99) were shown a photograph of an 11-year-old Black, Mexican American, or White child and were told that the child was either educable mentally retarded or attended a fifth grade class. The child's race significantly influenced the teachers' initial expectations. (Author)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: