Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAckerman, Brian P.
TitelWhen Is a Question Not Answered? The Understanding of Young Children of Utterances Violating or Conforming to the Rules of Conversational Sequencing.
QuelleIn: Journal of Experimental Child Psychology, 31 (1981) 3, S.487-507Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAge Differences; Child Language; Children; Cognitive Development; Comprehension; Elementary Education; Language Research; Language Skills
AbstractResults suggest that children can use the rules of conversational sequencing to evaluate the need for an inference to the speaker's intent when speakers deliberately violate a rule. This ability is acquired by six or seven years of age, but children do not correctly infer the speaker's intent until they are eight or nine years old. (Author/RH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: