Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMandler, George; Rabinowitz, Jan C.
TitelAppearance and Reality: Does a Recognition Test Really Improve Subsequent Recall and Recognition?
QuelleIn: Journal of Experimental Psychology: Human Learning and Memory, 7 (1981) 2, S.79-90Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterClassification; Cognitive Processes; Cues; Higher Education; Models; Reaction Time; Recall (Psychology); Recognition (Psychology); Word Recognition
AbstractThat additional exposure to memorial material improves subsequent retrieval probabilities was explored. The effect of a recognition test on subsequent recall and recognition of categorized lists was studied. Prior recognition tests increased recall of original items, but also increased intrusions. Similarly, prior exposure increased hit rates and false alarms. (Author/RD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: