Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMartin, Ruth E.; Fanslow, Alyce M.
TitelVideotape versus Live Model Presentations in Teacher Preparation.
QuelleIn: Home Economics Research Journal, 8 (1980) 6, S.412-20Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAudiovisual Instruction; Demonstrations (Educational); Higher Education; Home Economics Education; Microteaching; Program Effectiveness; Tables (Data); Teacher Education; Teaching Methods; Teaching Models; Videotape Recordings
AbstractA study was undertaken to investigate the effectiveness of live model v videotape presentations in home economics education relative to student achievement and performance. Findings support the feasibility of videotape presentations for the acquisition of knowledge and performances of demonstration and laboratory teaching strategies. (JOW)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: