Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enButkowsky, Irwin S.; Willows, Dale M.
TitelCognitive-Motivational Characteristics of Children Varying in Reading Ability: Evidence for Learned Helplessness in Poor Readers.
QuelleIn: Journal of Educational Psychology, 72 (1980) 3, S.408-22Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAttribution Theory; Expectation; Failure; Grade 5; Helplessness; Intermediate Grades; Males; Performance Factors; Persistence; Reading Achievement; Reading Difficulties; Self Esteem; Student Motivation
AbstractFifth-grade boys of relatively good, average, and poor reading ability were assessed on tasks in which success and failure were manipulated. Consistent with predictions, poor readers displayed characteristics indicative of learned helplessness and low self-concepts of ability, including low expectations and less persistence. (Instructional implications are discussed). (Author/GDC)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: