Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCarpenter, Thomas P.; und weitere
TitelSolving Verbal Problems: Results and Implications from National Assessment.
QuelleIn: Arithmetic Teacher, 28 (1980) 1, S.8-12Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAchievement; Addition; Cognitive Development; Educational Assessment; Elementary Secondary Education; Mathematical Concepts; Mathematics Education; Multiplication; Problem Solving; Subtraction; National Assessment of Educational Progress
AbstractDiscussed are the results of the second National Assessment of Educational Progress (NAEP) mathematics assessment concerning children's ability to solve verbal problems. The data indicate that the commonly held view that children cannot solve word problems may be an oversimplification. (Author/TG) Aspect of National Assessment (NAEP) dealt with in this document: Results (Interpretation).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: