Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inGopinathan, S.
TitelMoral Education in a Plural Society: A Singapore Case Study.
QuelleIn: International Review of Education, 26 (1980) 2, S.171-85Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCase Studies; Cultural Pluralism; Educational Objectives; Educational Policy; Elementary Secondary Education; Ethical Instruction; Government Publications; Government Role; Multicultural Education; Political Socialization; Reports; Social Values; Singapore
AbstractThis article examines moral education in the schools of Singapore, a highly complex society with considerable pluralism plus rapid urbanization and industrialization. Analysis of recent government reports indicates an inadequate response to moral education issues--concern for political stability and ethnic sensibilities promote generalizations that slight Singapore's cultural richness. (Author/SJL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: