Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inGunter, Barrie
TitelRemembering Televised News: Effects of Visual Format on Information Gain.
QuelleIn: Journal of Educational Television and Other Media, 6 (1980) 1, S.8-11Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterComparative Analysis; Comprehension; Intermode Differences; Learning; News Media; News Reporting; Retention (Psychology); Television Research; Visual Learning
AbstractNine televised news stories were presented to 60 college students under newscaster-only, newscaster-plus-film, or newscaster-plus-stills formats, and information gain was tested using a multiple-choice questionnaire administered immediately after viewing. Overall learning differences were nonsignificant. (Author)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: