Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAiello, Barbara
TitelAm I Being Paid What I'm Worth?
QuelleIn: Teacher, 97 (1979) 2, S.66-70Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCollective Bargaining; Elementary Secondary Education; Geographic Regions; National Surveys; Public School Teachers; Rural Urban Differences; Salary Wage Differentials; Sex Discrimination; Teacher Salaries; Teacher Supply and Demand; Trend Analysis
AbstractThis article discusses factors which influence teacher salaries: collective bargaining; regional differences; teacher supply and demand; the notion of teaching as a "woman's profession," public opinion, and merit pay schemes. Tables of high, low, and representative 1978-79 teacher salary scales from around the nation are included. (SJL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: