Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHeinrich, Darlene L.
TitelThe Causal Influence of Anxiety on Academic Achievement for Students of Differing [Intellectual] Ability.
QuelleIn: Applied Psychological Measurement, 3 (1979) 3, S.351-59Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAcademic Achievement; Affective Measures; Anxiety; Cognitive Ability; Correlation; Etiology; Graduate Students; Higher Education; Individual Differences; Learning; Performance Factors; Research Design; Response Style (Tests); Statistical Analysis; Stress Variables; State Trait Anxiety Inventory
AbstractThe relationship between anxiety and learning was examined within the context of drive theory and trait-state anxiety theory. Results indicated that trait anxiety had a causal influence on state anxiety and on test performance. The possibility of a reciprocal relationship between state anxiety and performance was suggested. (Author/BH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: