Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHeffernan, Peter J.
TitelFrench Immersion: Methode possible pour la refrancisation de francophones assimiles? (French Immersion: a Possible Method for the Re-Frenchification of Assimilated Francophones?)
QuelleIn: Canadian Modern Language Review, 36 (1979) 1, S.24-26Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Sprachefranzösisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAcculturation; Bilingual Education; Cultural Education; Elementary Education; French; Immersion Programs; Language Maintenance; Language Programs; Primary Education; Program Descriptions; Canada
AbstractDescribes the birth of a French immersion program in a Newfoundland primary school, attended by French-speaking, English-speaking, monolingual, and bilingual students. It is designed especially for the French-speaking minority in danger of losing its native language and culture to assimilation processes. (AM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: