Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inTaeuber, Karl E.
TitelHousing, Schools, and Incremental Segregative Effects.
QuelleIn: Annals of the American Academy of Political and Social Science, 441 (1979), S.157-67Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterBus Transportation; Case Studies; Free Choice Transfer Programs; Housing Discrimination; Racial Segregation; Residential Patterns; School Community Relationship; School Desegregation; School Segregation; Special Zoning; Supreme Court Litigation; Teacher Placement; Wisconsin (Milwaukee)
AbstractRacial segregation in housing and racially identifiable schools each contribute to the existence of the other. The case of Milwaukee shows that the Supreme Court's efforts to construe school cases narrowly should fail and that policymakers should take a broad perspective on racial problems. (RLV)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: