Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWashington, Edward R.; Alcorn, John D.
TitelThe Effects of School Integration on Social Insight among Black Students Classified as Introverts or Extraverts
Quelle(1978)Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterBlack Students; Comparative Analysis; Grade 9; Maturity (Individuals); Racial Integration; Secondary Schools; Socioeconomic Status
AbstractDifferences were examined among 285 black secondary students who were: not changing schools; changing to schools with a black majority; changing to a racially balanced school. Results indicated a racially balanced school had no effect on social insight. Introverts were higher on the withdrawal scale and lower on the cooperation scale. (JC)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: