Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWiegers, Rebecca M.; Frieze, Irene Hanson
TitelGender, Female Traditionality, Achievement Level, and Cognitions of Success and Failure
Quelle(1977)Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAcademic Ability; Behavior Patterns; Expectation; High School Students; Research Projects; Sex Differences; Sex Stereotypes; Success
AbstractDifferences in ratings of initial expectancy of success, perceived scholastic ability, and causal attributions were assessed for male and female high school students for a simulated academic test. As predicted, higher expectancies were found for high performance achievers and nontraditional females. (Author)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: