Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enRever, Philip R.; Kojaku, Lawrence K.
TitelAccess, Attrition, Test Scores, and Grades of College Entrants and Persisters: 1965-1973
Quelle(1976)Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAcademic Achievement; Access to Education; Achievement Tests; Admission Criteria; Attrition (Research Studies); College Freshmen; Comparative Analysis; Dropouts; Grades (Scholastic); High School Students; Higher Education; Student Attrition
AbstractThe distributions of indices of academic abilities and achievements of entering freshmen classes and of classes at the end of the first year of college over an eight-year period are compared. Data show a decline in ACT test scores, increases in high school grades of college entrants, and the stability of test scores and increases in college grades of freshmen completing their first year. (Editor/LBH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: