Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inCiborowski, Tom
TitelThe Influence of Formal Education on Rule Learning and Attribute Identification in a West African Society
Quelle(1977)Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAdolescents; Concept Formation; Cross Cultural Studies; Educational Background; Generalization; Learning Processes; Psychological Studies; Rural Population; Young Adults; Liberia
AbstractGroups of formally educated and of uneducated rural Kpelle tribesman and children were given conceptual learning problems. The finding that education proved to have no significant effect on rule learning for either a conjunctive or a disjunctive rule is interpreted as indicating that formal education exerts its influence primarily on the way in which known conceptual rules are used in a testing situation. (Author/JM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: