Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBettencourt, Genia M.; Lisi, Bethany
TitelBoosting the Signal: Helping Students with Disabilities Thrive during the Transition to Higher Education
QuelleIn: About Campus, 28 (2023) 5, S.24-32 (9 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Bettencourt, Genia M.)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1086-4822
DOI10.1177/10864822231195813
SchlagwörterStudents with Disabilities; Student Adjustment; College Freshmen; Accessibility (for Disabled); Interpersonal Relationship; Student Personnel Services
AbstractIn this article, the authors explore how to support students with disabilities in the transition to higher education by using the metaphor of acquiring a signal to represent thriving. Drawing upon the authors' research on students with disabilities, they share stories of Taylor, David, and Ali as they transition into college life. They then use these stories to examine how practitioners, faculty, and administrators can boost the signal for students with disabilities and re-envision campus systems to challenge embedded ableism that diminishes thriving. (ERIC).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: https://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "About Campus" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: