Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCarmi, Tal; Tamir, Eran
TitelWho Learns to Teach? Student-Teachers as Change Agents, Mentor-Teachers as Learners
QuelleIn: European Journal of Teacher Education, 46 (2023) 4, S.654-670 (17 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Carmi, Tal)
ORCID (Tamir, Eran)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0261-9768
DOI10.1080/02619768.2021.1975677
SchlagwörterStudent Teachers; Student Role; Learning Experience; Mentors; Cooperating Teachers; Professional Autonomy; Influences; Foreign Countries; Israel
AbstractTeachers' professional learning is a desired goal, which contributes to the improvement of educational outcomes. Some claim it can take place on the job, specifically when teachers co-teach with and mentor student-teachers. Nevertheless, only little is known regarding student-teachers' role in shaping the learning experience of mentor-teachers. We present findings from a multiple case study focusing on mentors' professional learning. We explain how student-teachers' professional agency and use of resources may create professional learning opportunities for mentors and influence their learning. We contend that unpacking this process can provide information on how teacher preparation programmes can cultivate student-teachers' agency and their influence upon mentor-teachers' learning. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "European Journal of Teacher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: