Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enFerrara, Francesca; Ferrari, Giulia
TitelKindergarten Children and Early Learning of Number: Embodied and Material Encounters within the Classroom
QuelleIn: Digital Experiences in Mathematics Education, 9 (2023) 3, S.401-419 (19 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Ferrara, Francesca)
ORCID (Ferrari, Giulia)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2199-3246
DOI10.1007/s40751-022-00117-y
SchlagwörterKindergarten; Young Children; Numeracy; Number Concepts; Discovery Learning; Manipulative Materials; Computer Oriented Programs; Handheld Devices; Learning Activities; Mathematics Activities
AbstractIn this article, we draw on assemblage theory to investigate how children aged 5 engage with different material surfaces to explore ordinal and relational aspects of number. The children participate in an activity in which they first interact with a strip on the floor, then with a multi-touch iPad application, to work with numbers in expressive ways. Focus is on the physicality and materiality of the activity and the provisional ways that children, surfaces, and number come together. While the notion of assemblage helps us see how movement animates the mathematical activity, we enrich our understanding of the entanglement of children, matter, and number as sustained by coordinated movements, from which numbers emerge as relations. (As Provided).
AnmerkungenSpringer. Available from: Springer Nature. One New York Plaza, Suite 4600, New York, NY 10004. Tel: 800-777-4643; Tel: 212-460-1500; Fax: 212-460-1700; e-mail: customerservice@springernature.com; Web site: https://link.springer.com/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Digital Experiences in Mathematics Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: