Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enForgasz, Rachel; Kelchtermans, Geert; Berry, Amanda
TitelResistance as Commitment. A Reflective Case Study of Teacher Professionalism in Neoliberal Times
QuelleIn: Teaching in Higher Education, 28 (2023) 7, S.1656-1670 (15 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Kelchtermans, Geert)
ORCID (Berry, Amanda)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1356-2517
DOI10.1080/13562517.2021.1920574
SchlagwörterCollege Faculty; Teacher Educators; Resistance (Psychology); Professionalism; Neoliberalism; Activism; Self Concept; Foreign Countries; Australia
AbstractIn this article, we explore the concept of teacher professionalism in the higher education context of neoliberal performativity driven educational policy. We do so by analysing the extended narrative of Ursula, an academic working at a large, research-intensive university in Australia. Through this analysis, we see the debilitating effects of neoliberalism on the professional actions and identity of one educator. But we also see how resistance can function as the manifestation of commitment within a conceptualization of enacted teacher professionalism, and how caring action as an activist stance of principled resistance can support educators to align institutionally defined professionalism with their own professional self-understanding. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Teaching in Higher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: