Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enChen, Xiaojun; Zhang, Ying; Wu, Wei; Luo, Yupeng; Shi, Yangming
TitelExploring Assessment Approaches of STEM Learning in Extended Reality Environments
QuelleIn: International Journal of Technology in Teaching and Learning, 18 (2022) 2, S.120-136 (17 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterSTEM Education; Evaluation Methods; Computer Simulation; Educational Environment; Educational Assessment
AbstractThis paper explores assessment approaches within the unique context of Extended Reality (XR) learning environments, which offer immersive and contextualized experiences. Focusing on STEM disciplines, the paper presents four distinctive XR-based assessment cases, exploring the discipline, context, purpose, and results of each. These insights aim to contribute to a richer understanding of learning assessment in XR environments and provide direction for future assessment designs in this emerging field. (As Provided).
AnmerkungenInternational Journal of Technology in Teaching and Learning. Web site: https://sicet.org/journals/ijttl/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: