Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enTorres, Francisco L.; Pytash, Kristine E.
TitelDown but Not Out: Using Restorying to Imagine beyond the Constraints of Mandated Texts for Critical Thinking, Empathy, and Identity Work
QuelleIn: Journal of Adolescent & Adult Literacy, 67 (2023) 3, S.175-185 (11 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Torres, Francisco L.)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1081-3004
DOI10.1002/jaal.1315
SchlagwörterPreservice Teachers; Secondary School Teachers; Language Arts; Literature; Empathy; Justice; Inclusion; Story Telling; Critical Thinking; Reading Material Selection
AbstractIn this paper, we highlight how restorying with preservice secondary English language arts teachers can encourage them to explore what is possible with mandated texts, like those found in the canon, for diverse world building centered in empathy, self-exploration, and justice. Findings highlight the critical reflective process preservice teachers engaged in as they restoryed canonical texts. These findings highlight and how preservice teachers can use restorying as a way to engage the self and others for more inclusive storytelling. Finally, the authors argue that in oppressive spaces that seek to silence marginalized voices, restorying can act as a subversive tool to engage in work that bends toward justice. (As Provided).
AnmerkungenWiley. Available from: John Wiley & Sons, Inc. 111 River Street, Hoboken, NJ 07030. Tel: 800-835-6770; e-mail: cs-journals@wiley.com; Web site: https://www.wiley.com/en-us
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Adolescent & Adult Literacy" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: