Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSeraphin, Wideline
TitelDyasporic Dreaming: The Extraordinary Literacies and Superpowers of Haitian and Haitian American Girls
QuelleIn: International Journal of Qualitative Studies in Education (QSE), 36 (2023) 7, S.1212-1227 (16 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Seraphin, Wideline)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0951-8398
DOI10.1080/09518398.2022.2061067
SchlagwörterForeign Countries; Haitians; Females; Blacks; Multiple Literacies; Middle School Students; After School Programs; Immigrants; Cultural Background; Literacy Education; Feminism; Autobiographies; Journal Writing; Florida (Miami)
AbstractThis article focuses on the extraordinary literacies of four Haitian and Haitian American Girls enrolled in a middle grades out-of-school literacy program in Miami, Florida. I examine how the girls narrated Black transnational girlhood through autobiographical writings, classroom discussions, and media analyses. I define the girls' intellectual contributions to the classroom as the superpower of dyasporic dreaming. The concept calls on scholars to affirm the global negotiations of Black transnational girls as literacies. Further, I argue that the superpower of dyasporic dreaming manifested through learning dynamics grounded in Haitian empyreal logics of Vodou and the Diasporic Lakou. Lastly, I make a case for an increased focus on the transnational nature of Black Girls' Literacies, and curriculum specifically oriented towards the Black Global South. (As Provided).
AnmerkungenTaylor & Francis. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International Journal of Qualitative Studies in Education (QSE)" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: