Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBitzenbauer, Philipp
TitelChatGPT in Physics Education: A Pilot Study on Easy-to-Implement Activities
QuelleIn: Contemporary Educational Technology, 15 (2023) 3, S.430 (10 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Bitzenbauer, Philipp)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterPhysics; Science Instruction; Teaching Methods; Computer Software; Artificial Intelligence; Pilot Projects; Critical Thinking; Student Attitudes; Quantum Mechanics; Computational Linguistics
AbstractLarge language models, such as ChatGPT, have great potential to enhance learning and support teachers, but they must be used with care to tackle limitations and biases. This paper presents two easy-to-implement examples of how ChatGPT can be used in physics classrooms to foster critical thinking skills at the secondary school level. A pilot study (n=53) examining the implementation of these examples found that the intervention had a positive impact on students' perceptions of ChatGPT, with an increase in agreement with statements related to its benefits and incorporation into their daily lives. (As Provided).
AnmerkungenContemporary Educational Technology. Faculty of Communication Sciences, Anadolu University, Yunus Emre Campus, Eskisehir 26470, Turkey. e-mail: editor@cedtech.net; Web site: http://www.cedtech.net
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: