Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enEacott, Scott; Niesche, Richard; Keddie, Amanda; Blackmore, Jill; Wilkinson, Jane; Gobby, Brad; MacDonald, Katrina
TitelAutonomy, Instructional Leadership and Improving Outcomes -- The LSLD Reforms in NSW, Australia
QuelleIn: Leadership and Policy in Schools, 22 (2023) 3, S.811-824 (14 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Eacott, Scott)
ORCID (Niesche, Richard)
ORCID (Keddie, Amanda)
ORCID (Blackmore, Jill)
ORCID (Wilkinson, Jane)
ORCID (Gobby, Brad)
ORCID (MacDonald, Katrina)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1570-0763
DOI10.1080/15700763.2022.2081212
SchlagwörterInstructional Leadership; Outcomes of Education; Educational Improvement; Educational Change; Foreign Countries; Institutional Autonomy; Social Justice; Educational Policy; Accountability; Australia
AbstractA persuasive solution for governments and systemic authorities seeking to improve the quality and equity of outcomes for students has been the localized management of schools. Believed to provide opportunities for context-sensitive decision-making, what remains unclear is how does shifting increasing management to the school-level generate the type of leadership necessary to improve outcomes? Drawing from a subset from an Australian study of school autonomy, we argue that reforms simply cannot improve outcomes as they generate work that takes leaders and educators away from teaching and learning activities and sustain if not advance enduring inequities in the system. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Leadership and Policy in Schools" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: