Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGuyotte, Kelly W.; H. Coogler, Carlson; Flint, Maureen A.
TitelI Am with You: Artful (K)Nottings in/with Qualitative Pedagogy
QuelleIn: Journal of Curriculum and Pedagogy, 20 (2023) 2, S.117-141 (25 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Guyotte, Kelly W.)
ORCID (H. Coogler, Carlson)
ORCID (Flint, Maureen A.)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1550-5170
DOI10.1080/15505170.2021.2004955
SchlagwörterArt; Inquiry; Cooperation; Teaching Methods; Art Activities; Doctoral Students; Qualitative Research
AbstractIn this article, we think-with nots, knots, and (k)nots in the interstices of theory, methodology, pedagogy, and art. We define the (k)not as a bringing together of nots--openings toward creativity, mapping, and disruption--and knots--openings toward connection, entanglement, and speculative futures. Playing (k)nots within our own relations, we-three-and-more are entangled in a complex (k)not of teachers "and" students, mentors "and" mentees, friends "and" collaborators, artists "and" scholars, who all share lived experiences in/with qualitative inquiry. Thinking with and creating the (k)not as a type of visual string figuring, we pass art back and forth with one another in this artful and pedagogical experiment. Inspired by Donna Haraway, we are pedagogical kin, string figurers who ask together, "what do these (k)nots produce in pedagogy as well as in methodology? What sort of living-thinking-being are we worlding together?" (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Curriculum and Pedagogy" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: