Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPihlainen, Kaisa; Ehlers, Anja; Rohner, Rebekka; Cerna, Katerina; Kärnä, Eija; Hess, Moritz; Hengl, Lisa; Aavikko, Lotta; Frewer-Graumann, Susanne; Gallistl, Vera; Müller, Claudia
TitelOlder Adults' Reasons to Participate in Digital Skills Learning: An Interdisciplinary, Multiple Case Study from Austria, Finland, and Germany
QuelleIn: Studies in the Education of Adults, 55 (2023) 1, S.101-119 (19 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Pihlainen, Kaisa)
ORCID (Ehlers, Anja)
ORCID (Rohner, Rebekka)
ORCID (Cerna, Katerina)
ORCID (Kärnä, Eija)
ORCID (Hess, Moritz)
ORCID (Aavikko, Lotta)
ORCID (Frewer-Graumann, Susanne)
ORCID (Gallistl, Vera)
ORCID (Müller, Claudia)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0266-0830
DOI10.1080/02660830.2022.2133268
SchlagwörterInterdisciplinary Approach; Case Studies; Digital Literacy; Older Adults; Retirement; Foreign Countries; Adult Education; Barriers; Educational Benefits; Attitudes; Austria; Finland; Germany
AbstractThe rapid development of digital technologies and their increasing application in many areas of everyday life challenge all citizens to continuously learn digital skills. This also applies to older adults, among whom digital literacy is on average less well-developed than among younger adults. This article investigates why retired older adults participate in opportunities to learn digital skills. Multiple case design with both qualitative and quantitative methods was used to include the views of older adults from Austria, Finland, and Germany. The results of this interdisciplinary study indicated individual, social and technical reasons for their participation in digital skills training. Practical implications and recommendations for future studies are suggested. (As Provided).
AnmerkungenTaylor & Francis. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Studies in the Education of Adults" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: