Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enNgo, Federick J.; Velasquez, David
TitelInside the Math Trap: Chronic Math Tracking from High School to Community College
QuelleIn: Urban Education, 58 (2023) 8, S.1629-1657 (29 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Ngo, Federick J.)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0042-0859
DOI10.1177/0042085920908912
SchlagwörterAcademic Records; Community College Students; Secondary School Mathematics; College Mathematics; Repetition; Educational Mobility; Urban Schools; Race; Ethnicity; Track System (Education); Equal Education; Educational Opportunities; High Schools; California
AbstractExamining linked academic transcripts from urban community colleges and their feeder high schools, we identify math course-taking patterns that span sectors. We highlight stifled mobility and chronic repetition of math coursework in the transition to college, and we identify "math traps" from which students do not escape. Math mobility was limited, math repetition was rampant, and nearly half of students found themselves in math traps. All else equal, being trapped in math was significantly linked to race/ethnicity, suggesting that these forms of chronic math tracking across sectors expose previously undocumented forms of inequality in educational experiences. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: https://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Urban Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: