Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBylica, Kelly; Rathgeber, Jesse
TitelFostering Meaningful Feedback through the Critical Response Process
QuelleIn: Music Educators Journal, 109 (2023) 4, S.51-57 (7 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Bylica, Kelly)
ORCID (Rathgeber, Jesse)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0027-4321
DOI10.1177/00274321231178508
SchlagwörterMusic Education; Feedback (Response); Teaching Methods; Dialogs (Language); Creativity; Musicians; Learning Processes; Teacher Attitudes; Music Teachers; Listening Skills; Questioning Techniques; Singing; Music Activities; High School Students; Musical Composition; Workshops; Elementary School Students; Middle School Students
AbstractFeedback plays an essential role in music education, helping individuals learn to consider creative works from multiple perspectives. In this article, we explore the Critical Response Process, a four-step process for engaging with artistic works in progress. Founded on the principle that both artists and responders play active roles in feedback, this process is designed to promote discovery and help students learn how to engage in a responsive feedback dialogue with others. In addition to outlining the process, we also offer narratives from our own practice, examples of how the process might be implemented in various settings, and ideas for adaptations. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: https://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Music Educators Journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: