Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGedera, Dilani S. P.; Fester, Anthea M.
TitelIntegrating ePortfolios to Facilitate Collaborative Learning and Reflection in an EAP
QuelleIn: Teaching English with Technology, 23 (2023) 1, S.108-122 (15 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterElectronic Publishing; Portfolios (Background Materials); Cooperative Learning; Reflection; English for Academic Purposes; Second Language Learning; Undergraduate Students; Foreign Countries; Blended Learning; Affordances; New Zealand
AbstractThis article reports a study that examined the use of ePortfolios to facilitate collaborative learning and reflection in an undergraduate English for Academic Purposes (EAP) course at a university in New Zealand. The article offers new insights into the advantages of using a sociocultural theoretical approach to the use of ePortfolios in an EAP context, with a particular focus on the assessments in the course. Drawing on online surveys, semi-structured interviews with students and ePortfolio analysis, the findings demonstrate that learners appreciate the affordances of ePortfolios and the collaborative nature of the assessment tasks in them. (As Provided).
AnmerkungenUniversity of Nicosia (Cyprus) and Maria Curie-Sklodowska University (Poland). Ul. J. Sowinskiego 17, 20-041 Lublin, Poland. Web site: http://tewtjournal.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: