Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enIsaacson, Kristi J.; Betz-Cahill, Christina
TitelDivision without Duress Yields High Levels of Success
QuelleIn: Mathematics Teacher: Learning and Teaching PK-12, 116 (2023) 5, S.341-348 (8 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0025-5769
SchlagwörterDivision; Mathematics Instruction; Teaching Methods; Grade 4; Elementary School Students; Standards; Learning Experience; Influence of Technology; Self Concept; Mathematics Skills; Thinking Skills; Validity; Mathematical Logic; Student Attitudes; Personal Autonomy
AbstractExplore the impact technology has on mathematical identity and agency when students use mathematical action technology to engage in cycles of proof and support case-based reasoning. This article showcases a mathematics task used in a fourth-grade class that allowed students to develop their conceptual understanding of division. The authors designed this mathematical challenge to address the content standard and create a learning experience during which all students meet the following objectives: (a) make conjectures about relationships among the divisor, dividend, and quotient; and (b) explain and justify their conjectures. (ERIC).
AnmerkungenNational Council of Teachers of Mathematics. 1906 Association Drive, Reston, VA 20191. Tel: 800-235-7566; Tel: 703-620-9840; Fax: 703-476-2570; e-mail: publicationsdept@nctm.org; Web site: https://pubs.nctm.org/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Mathematics Teacher: Learning and Teaching PK-12" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: