Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDernikos, Bessie P.; Thiel, Jaye Johnson; Nightengale-Lee, Bianca; Lenters, Kimberly; Bailey, Erin
TitelAttuning to "In-the-Red Frequencies" with/in Readers Workshop
QuelleIn: Literacy, 57 (2023) 2, S.94-105 (12 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Dernikos, Bessie P.)
ORCID (Thiel, Jaye Johnson)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1741-4350
DOI10.1111/lit.12322
SchlagwörterReading Instruction; Workshops; Elementary Education; Literacy; African Americans; Equal Education; Racism; Perspective Taking; Power Structure; New York (New York)
AbstractIn this article, we 'think with' the theoretical concepts of flow, rupture, layering, and sampling to affectively attune to 'in-the-red frequencies' flowing across/with-in a New York City primary classroom--that is, alternative sonic frequencies that trouble and refuse hegemonic literacy practices. These hip-hop concepts theorise affect in relation to Black intellectual frameworks for moving, feeling, and sounding. Such frameworks honour philosophical practices emerging from Black people's lived experiences--practices that, historically, have been perceptually coded out of legibility by white supremacist institutions. Ultimately, we argue that thinking with flow[left right arrow]rupture[left right arrow]layering[left right arrow]sampling enables more equitable practices that push literacies 'into the red,' namely, by respecting multiple perspectives, histories, and truths; accounting for power, privilege, positioning, and complicity; and highlighting 'otherwise' social worlds not predicated on hegemonic whiteness, anti-blackness, and socio-political violence. (As Provided).
AnmerkungenWiley. Available from: John Wiley & Sons, Inc. 111 River Street, Hoboken, NJ 07030. Tel: 800-835-6770; e-mail: cs-journals@wiley.com; Web site: https://www.wiley.com/en-us
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Literacy" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: