Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDeMatthews, David E.; Reyes, Pedro; Carrola, Paul; Edwards, Wesley; James, Lebon
TitelNovice Principal Burnout: Exploring Secondary Trauma, Working Conditions, and Coping Strategies in an Urban District
QuelleIn: Leadership and Policy in Schools, 22 (2023) 1, S.181-199 (19 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (DeMatthews, David E.)
ORCID (Reyes, Pedro)
ORCID (Carrola, Paul)
ORCID (Edwards, Wesley)
ORCID (James, Lebon)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1570-0763
DOI10.1080/15700763.2021.1917624
SchlagwörterBeginning Principals; Trauma; Work Environment; Coping; Urban Schools; Burnout; Influences; Experience; Stress Variables; Human Services; Professional Personnel; Faculty Workload; Emotional Response; Fatigue (Biology)
AbstractSteady school leadership can support student achievement and equity-related outcomes, but the principalship is becoming more stressful with increasing demands, duties, and expectations. Burnout is one of several factors that contribute to principal turnover which often destabilizes a school community. Individual and organizational factors contribute to principal burnout, but remain relatively unexamined. The purpose of this mixed-methods study was to analyze the factors that contribute to burnout among novice principals in one large urban school district in the Southwestern U.S. Findings highlight the impact of secondary trauma, working conditions, and coping strategies on principal burnout. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Leadership and Policy in Schools" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: