Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inCiriza, Maria del Puy
TitelComparing Spanish Certification Exams for Bilingual Teachers: Test Design and Other Pedagogical Considerations
QuelleIn: International Journal of Bilingual Education and Bilingualism, 26 (2023) 2, S.114-130 (17 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Ciriza, Maria del Puy)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1367-0050
DOI10.1080/13670050.2020.1791046
SchlagwörterComparative Analysis; Language Tests; Language Proficiency; Spanish; Pedagogical Content Knowledge; Scoring Rubrics; Bilingual Teachers; Test Construction; Language Attitudes; Bilingual Education Programs; Hispanic American Students; Preservice Teachers; Teacher Education Programs; Race; Language Variation; Texas; Arizona; California
AbstractThis article compares Spanish proficiency assessments across three states (Texas, Arizona, and California) in relation to four overarching themes: (a) verification methods of proficiency; (b) test-task authenticity; (c) impact of pedagogical content knowledge in test performance; and (d) conceptions of language 'correctness' on the scoring rubrics. The research findings indicate incongruencies in the way the three states define the proficiency of bilingual teachers and the language competencies needed to teach content in the bilingual classroom. Assessment rubrics raise questions about how these exams may delegitimize the repertoires of Latinx pre-service teachers. Implications for educators and policymakers are explored with specific attention to bilingual education programing and raciolinguistic ideologies in Spanish proficiency testing. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International Journal of Bilingual Education and Bilingualism" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: