Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enRaines, Alexandra R.; Francis, Grace L.; Fujita, Megan; Macedonia, Anna
TitelBelonging from the Perspectives of Individuals with Disabilities: A Scoping Review
QuelleIn: Psychology in the Schools, 60 (2023) 6, S.2112-2127 (16 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Francis, Grace L.)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0033-3085
DOI10.1002/pits.22864
SchlagwörterSense of Community; Disabilities; Attitudes; Literature Reviews; Experience; Barriers; Affordances
AbstractBelonging is an individualized and complex phenomenon that is understudied among individuals with disabilities. Currently, there is an absence of voices of individuals with disabilities regarding their experiences and perspectives. This scoping review aimed to identify the extent, range, and nature of research on belonging from the experiences of individuals with disabilities between 1974 and 2020. Collectively, 4441 articles were screened and a total of 13 studies were extracted and fully reviewed. The authors present findings on variables related to belonging, positive influence of belonging, and barriers to belonging. Limitations and future research are discussed. (As Provided).
AnmerkungenWiley. Available from: John Wiley & Sons, Inc. 111 River Street, Hoboken, NJ 07030. Tel: 800-835-6770; e-mail: cs-journals@wiley.com; Web site: https://www.wiley.com/en-us
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Psychology in the Schools" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: