Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inCaines, Angela
TitelAn Instructional Approach to Teaching Spelling: Word Study
QuelleIn: BU Journal of Graduate Studies in Education, 14 (2022) 4, S.4-12 (9 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterSpelling Instruction; Teaching Methods; Elementary School Students; Instructional Effectiveness; Literacy Education
AbstractSpelling programs in elementary school grades are a controversial topic among teachers, parents, and researchers in the field of best practices. Because spelling is a foundational skill of literacy, recent education publications continue to stir contention among teachers to resolve what is the best approaches to spelling instruction. Proficient spelling enhances the quality of writing and proficient reading, so a developmental word study approach is essential. In this article, the author presents a research-based case demonstrating how the instructional program Words Their Way is an effective method to assess and instruct spelling, which may be integrated in balanced literacy programs in preschool to secondary grades. (As Provided).
AnmerkungenBrandon University. 270 18th Street, Brandon, Manitoba R7A6A9. Tel: 204-727-9616; e-mail: facultyed@brandonu.ca; Web site: https://www.brandonu.ca/master-education/journal/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: