Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLemberger-Truelove, Matthew E.; Molina, Citlali E.; Carbonneau, Kira J.; Smith, Megan J.
TitelCoregulation Effects of a School Counselor Consultation Intervention on Middle School Teacher-Student Relationships, Curiosity, and Teacher Stress
QuelleIn: Professional School Counseling, 27 (2023) 1, (10 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Lemberger-Truelove, Matthew E.)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1096-2409
DOI10.1177/2156759X231153380
SchlagwörterMiddle School Teachers; Middle School Students; Teacher Student Relationship; School Counselors; Intervention; Stress Variables; Personality Traits; Social Cognition; Disadvantaged; Risk
AbstractWe explored the outcomes of a school counselor consultation intervention informed by the Advocating Student-within-Environment theory as delivered to nine teachers of 149 students in a Title I school. Results from hierarchical regression analyses revealed changes in teachers' perceptions of the teacher-student relationship that predicted students' perception of the same relationship. We also found that similar coregulated changes in two curiosity scales can be attributed to the intervention, as can a small change in teachers' stress tolerance from the pre- to post-test data collection periods. We discuss implications for school relationships and school counseling services. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: https://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Professional School Counseling" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: