Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enTu, Kevin; Sun, Angela; Levin, Daniel M.
TitelUsing Memes to Promote Student Engagement and Classroom Community during Remote Learning
QuelleIn: Biochemistry and Molecular Biology Education, 51 (2023) 2, S.202-205 (4 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Tu, Kevin)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1470-8175
DOI10.1002/bmb.21700
SchlagwörterVisual Aids; Social Media; Humor; Learner Engagement; Sense of Community; Classroom Environment; Distance Education; Electronic Learning; COVID-19; Pandemics; Molecular Biology
AbstractAs colleges moved to online teaching during the COVID-19 pandemic, many instructors found it difficult to maintain student engagement and classroom community in the virtual environment. We developed a semester-long activity for a molecular biology research methodology course where students created, and shared original memes related to course content with peers through group chat. Surveys and semi-structured interviews revealed that the exercise was effective in promoting student engagement, a sense of community, and relieving stress. (As Provided).
AnmerkungenWiley. Available from: John Wiley & Sons, Inc. 111 River Street, Hoboken, NJ 07030. Tel: 800-835-6770; e-mail: cs-journals@wiley.com; Web site: https://www.wiley.com/en-us
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Biochemistry and Molecular Biology Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: