Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWalker, Laurie A.; Williams, Apryl; Triche, Jason; Rainey, Lola; Evans, Madison; Calabrese, Rebecca; Martin, Nicole
Titel#StayMadAbby: Reframing Affirmative Action Discourse and White Entitlement on Black Twitter
QuelleIn: Journal of Diversity in Higher Education, 15 (2022) 6, S.716-730 (15 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Walker, Laurie A.)
ORCID (Williams, Apryl)
ORCID (Rainey, Lola)
ORCID (Calabrese, Rebecca)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1938-8926
DOI10.1037/dhe0000275
SchlagwörterAffirmative Action; Whites; Power Structure; Social Media; College Admission; Court Litigation; Content Analysis; Racism; Resilience (Psychology); Graduation; African American Students; Resistance (Psychology); Coping
AbstractAffirmative Action is a contested concept in the United States (U.S.). "Fisher v. the University of Texas" (UT) is a key recent case focused on Fisher, a White woman, an alleged victim of discrimination. Fisher spurred online discussion about race as a factor in university admissions. The authors analyzed 13,158 tweets using #StayMadAbby utilizing critical discourse analysis and thematic analysis surrounding Affirmative Action in university admissions. The results and discussion frame Affirmative Action discourse as a racial project. The content of #StayMadAbby demonstrates that social media can connect people experiencing marginalization, encourage discussion, and engender participation as an exercise of collective resiliency. (As Provided).
AnmerkungenAmerican Psychological Association. Journals Department, 750 First Street NE, Washington, DC 20002. Tel: 800-374-2721; Tel: 202-336-5510; Fax: 202-336-5502; e-mail: order@apa.org; Web site: http://www.apa.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Diversity in Higher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: