Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHenderson, Morag; Anders, Jake; Green, Francis; Henseke, Golo
TitelDoes Attending an English Private School Benefit Mental Health and Life Satisfaction? From Adolescence to Adulthood
QuelleIn: Cambridge Journal of Education, 52 (2022) 5, S.539-553 (15 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Henderson, Morag)
ORCID (Anders, Jake)
ORCID (Green, Francis)
ORCID (Henseke, Golo)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0305-764X
DOI10.1080/0305764X.2022.2040951
SchlagwörterForeign Countries; Mental Health; Life Satisfaction; Adolescents; Young Adults; Public Schools; Private Schools; Participant Characteristics; United Kingdom (Great Britain)
AbstractPrevious research has shown that there is a small but significant cumulative private school advantage in terms of educational attainment in Britain. However, research on how school type influences non-educational outcomes is more scarcer. This paper aims to identify the extent to which school type influences satisfaction with life and mental health from adolescence to early adulthood. Using Next Steps, a longitudinal study of young people in England born in 1989/90, the authors use multiple variable regression analyses to address the research questions. They find that for this cohort there is no evidence of a difference for mental health and life satisfaction by school type for either men or women in adolescence or early adulthood. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Cambridge Journal of Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: