Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGarcía Palacios, Mariana; Hecht, Ana Carolina; Enriz, Noelia
TitelIndigenous Childhood in Argentina: Parenting, Care and Formative Experiences of Qom and Mbyá Children
QuelleIn: Global Studies of Childhood, 13 (2023) 1, S.79-90 (12 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (García Palacios, Mariana)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
DOI10.1177/2043610620959681
SchlagwörterForeign Countries; Indigenous Populations; Indigenous Knowledge; Child Development; Child Rearing; Early Experience; Interpersonal Relationship; Child Caregivers; Parents; Children; Argentina
AbstractRecent investigations in South American anthropology have focused on children in a range of contexts. In ethnographic research with children from indigenous communities in Argentina, we have considered social categories that result in different ways of being a child. In this way, this article presents a model that departs from a traditional, monolithic approach to childhood. The aim is to examine the first stage of life, guided by nominal references, childrearing and the formative experiences of children, with a focus on the network of social relations during this stage of live, particularly, linguistic development, religion and play. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: https://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: